برخی مدارس استان مرکزی امروز تعطیل شد

پایگاه خبری تفرش:

چهره زمستانی در خیابان های استان مرکزی به کند شدن رفت و آمد مردم و تردد خوردروها منجر شده است با این حال روند کار در ادارات و حوزه خدمات همچنان ادامه دارد و مردم مشکل خاصی ندارند.
روزهای سرد زمستان امسال استان مرکزی ادامه دارد و اکنون خیابان ها و معابر شهرهای و روستاهای استان، لغزنده و هوا سرد است؛ امروز به دلیل ادامه برودت هوا، مدارس سه شهرستان استان هم تعطیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از مهر، بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش استان، مدارس سه مقطع، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهرهای اراک، سریند و تفرش به دلیل سردی زیاد و لغزنده بودن معابر در نوبت صبح امروز تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه، مدارس شهرستان های خنداب، فراهان، کمیجان و خمین نیزبا یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

چهره زمستانی در خیابان های استان مرکزی به کند شدن رفت و آمد مردم و تردد خوردروها منجر شده است با این حال روند کار در ادارات و حوزه خدمات همچنان ادامه دارد و مردم مشکل خاصی ندارند.

ارتفاعات چشم نواز زمستانی استان

مشعل گاز در شهرها و روستاهایی که از آن برای گرمایش و پخت وپز استفاده می کنند روشن است و مشکلی در این زمینه وحود ندارد.

چادر سفید برف در ارتفاعات استان چشم نوازتر است و یک دستی برف در این مناطق و دشت های استان خبر از فصل پرباری برای کشاورزان و مردم دارد، کشاورزان بر این باورند که با بارش های اخیر مشکل جدی در فصل زراعی آینده نخواهند داشت و مزارع دیم به اندازه کافی آب می نوشند.

برف های باریده شده در روزگذشته با تلاش اکیپ های شهری و جاده ای مانع جدی برای تردد نیستند و بسیاری از بارش های روز گذشته آب شده و آنچه اکنون در معابر و جاده ها قرار دارد ناشی از بارش شامگاه دیروز است.

سرما همچنان میهمان استان است

مریم زاوشی کارشناس هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه برودت هوا ادامه خواهد داشت، گفت: بارش برف تا شامگاه گذشته در اکثر نقاط استان ادامه داشت و بارش ها و سردی هوا در شهرهای اراک، سربند و تفرش بیش از ایر شهرها بود.

وی گفت: هوای استان نیمه ابری تا ابری است .

تلفات جاده های برفی استان/ لزوم استفاده از وسائل ایمنی

خبرهای روز گذشته استان حاکی از افزایش تصادفات در جادههاست و به گفته فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی دو نفر در جاده ازنا اراک در اثر تصادف جان باختند.

سردار عزیزالله ملکی با بیان اینکه، تصادف به دلیل برخورد دوخودروی مینی بوس و سواری بوده است افزود: علت حادثه انحراف به چپ هردو خودرو بوده است.

وی از شهروندان استان و رانندگان وسائط سبک و سنگین خواست برای عبور از محورهای استان مرکزی از وسائل ایمنی و زنجیر چرخ استفاده کنند تا سفر مطوئن تری را داشته باشند.

محورهای استان باز است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز، در خصوص وضعیت جاده ها افزود: هم اکنون تمامی راه های مواصلاتی استان مرکزی باز است.

سرهنگ مهدی حسنی گفت: با توجه به لغزنده بودن تمامی محورها، رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ باید مورد توجه رانندگان گرامی قرار گیرد و زنجیر چرخ در این ایام اجباری است و از همشهریان تقاضا دارم  تا در صورت لزوم از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و در صورت لزوم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

گشایش راههای روستایی

به گفته معاون راه روستایی اداره راه وسهرسازی استان مرکزی، راههای روستایی بازگشایی شده است و همچنان 56 اکیپ راه روستایی آماده باش برای خدمات رسانی هستند.

اصغر حمزه لویی راههای اصلی روستایی را باز عنوان کرد و افزود: تردد در کلیه راههای روستایی باید با زنجیر چرخ انجام شود و شهروندان و مسافران راههای روستایی باید به این موضوع توجه کنند.

در استان مسافری با مشکل روبرو نشده است و تردد در جریان است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:28 | نویسنده : میثم اله وردی |